25 април 2024
Търсене:

 
проект: Земите на Орфей
 
 
     
Анализ на туристическата индустрия в Борино

За SWOT анализ на туристическата индустрия в Борино, включващ анализ на силните и слабите страни, в съотношение с различните възможности и заплахи, е необходимо да се определят силните и слабите страни, възможностите и заплахите, по отношение на туристическата индустрия в Борино, за да се определят въпросите за решаване в периода 2007-2013 на плана.

Силни страни

  • Новоустановена дестинация
  • Местни храни и напитки с високо качество
  • Национален резерват Кастракли
  • Разнообразни възможности за дейности на открито и дейности предизвикващи специфичен интерес
  • Отличителна околност с висока стойност на ландшафта
  • Широка гама от развлечения за посетителите

Слаби страни

  • Липса на имидж, възприеман като една търговска марка
  • Непознаване на Борино от страна на клиента, с изключение на Девин, Доспат и Триград
  • Възприема се като отдалечена дестинация, спрямо основните големи градове
  • Туристическата дейност е съсредоточена през летните месеци
  • Разнообразни възможности за настаняване
  • Невъзможност на някои от областите с превъзходен пейзаж да се справят с интереса на посетителите
  • Фрагментната същност на туристическата индустрия прави координацията трудна
  • Различни и непоследователни стандарти при настаняването и развлеченията
  • Липса на обществен транспорт до развлеченията за туристите в селските райони

Възможности за развитие

  • Развитие,  свързано с късите почивки, дейностите предизвикващи специален интерес и активните почивки
  • Потенциално повишаване на броя на посетителите от страните членки на ЕС
  • Развитие в областта на информационните и комуникационните технологии
  • Развитие, свързано с интереса и загрижеността по отношение на околната среда
  • Подобряване на инфраструктурата за разходки и каране на велосипед
  • Финансиране на нови туристически проекти
  • Структурни промени в селскостопанската и провинциалната икономика
  • Туризъм свързан със събития

Заплахи за туризма

  • Развитие на нови, алтернативни, конкурентни дестинации в България
  • Недостиг на работна ръка и умения
  • Ограничено обществено финансиране на туризма
     
 
   
     
Последна актуализация на 20.02.2008