Докладът за стратегическо развитие на туризма в община Борино е разделен на четири отделни области:
Инфраструктура |
Маркетинг |
Продукт |
Организация |
При определяне целите на туристическо развитие, е допустимо припокриване на някои области, като структурата позволява при систематизиране на целите да се обсъждат сходни теми.
A) Поддържане на подходяща среда за туризъм, чрез инвестиране в инфраструктурата и чрез защита на изградените и природните ресурси на Борино
Б) Насърчаване развитието на туристически продукт, който е устойчив и подходящ за посещения в общината
В) Маркетинг на Борино по начин, който да изтъкне уникалната му природа и характер
Г) Поддържане на механизъм за развитие на туризма и за популяризиране в Борино, който да улесни и насърчи сътрудничеството между всички заинтересовани страни.